PLANES.CZ
-- Menu --

29.3.24 05:52:07
Letadla Jakovlev Jak-40 u provozovatelů v Československu/České republice
OK-EEA
Jakovlev Jak-40 9431436 OK-EEA   ČSA
9.10.1974 15.12.1981 LL M-601
nové od 1.2.1982 u VZLÚ jako OK-EXB, OK-020; později umístěn na letišti v Bubovicích
OK-EEB
Jakovlev Jak-40 9431536 OK-EEB   ČSA
9.10.1974 1.9.1986 v polovině 70. let havarovalo v Brně, převezeno do PRG na podvalníku a zde výměna křídla a podvozku, zpět do SSSR
nové  
OK-EEC
Jakovlev Jak-40 9440737 OK-EEC   ČSA
30.10.1974 28.2.1986 zpět do SSSR
nové  
OK-EED
Jakovlev Jak-40 9440837 OK-EED   ČSA
30.10.1974 19.7.1986 zpět do SSSR
nové od 21.3.1990 u Hungarian Airports/Aviaexpres/Linair jako HA-LRA
OK-EEF
Jakovlev Jak-40 9440937 OK-EEF   ČSA
2.11.1974 29.9.1986 zpět do SSSR
nové  
OK-EEG
Jakovlev Jak-40 9441037 OK-EEG   ČSA
2.11.1974 19.3.1987 zpět do SSSR
nové od 9.9.1993 u Ariana jako YA-KAE; od 29.10.1997 zničen u Džalalabádu
OK-FEH
Jakovlev Jak-40 9510340 OK-FEH   ČSA
11.4.1975 1.10.1986 zpět do SSSR
nové od 1989? u Aeroflotu jako CCCP-87217; od 1.5.1991 u Malévu jako HA-LJA; od 1.1.1994 u Tajikistan jako EY-87217; od 11.6.1999 u Qeshm Air jako EP-TQH
OK-FEI
Jakovlev Jak-40 9510440 OK-FEI   ČSA
11.4.1975 24.2.1986 zpět do SSSR
nové od 1993 u Aeroflotu/Dobrolet/Aviaenergi/Air Vita jako CCCP(RA)-87216
OK-FEJ
Jakovlev Jak-40 9510540 OK-FEJ   ČSA
11.4.1975 26.2.1986 zpět do SSSR
nové od 1993 u Air Ukraine jako UR-87215; od 1996 u Motor Sich jako
UR-87215
OK-GEK
Jakovlev Jak-40K 9641050 OK-GEK   ČSA
19.11.1976 3.9.1986 zpět do SSSR
nové od 1994 u RiAir Express jako UR-87213; od 1998 u Irtysh Avia jako
UR-87213
OK-GEL
Jakovlev Jak-40K 9640651 OK-GEL   ČSA
17.12.1976 1.9.1992 zpět do Ruska
nové od 1.9.1992 u Mostransgaz jako 88306
OK-GEM
Jakovlev Jak-40K 9640851 OK-GEM   ČSA
20.1.1977 3.3.1986 zpět do SSSR
nové později u Aeroflotu jako CCCP-87214; od 1.5.1991 u Malév/Linair jako HA-LJB; od 29.1.1998 u Tajik Air jako EY-87214
OK-GEN
Jakovlev Jak-40K 9641251 OK-GEN   ČSA
20.1.1977 27.8.1992 do Tádžikistánu
nové od 1992 u Tajik Air jako EY-1251; od 1997 u Saratov Aircraft Factory jako RA-88301
OK-GEO
Jakovlev Jak-40K 9641451 OK-GEO   ČSA
21.1.1977 2.9.1992 zpět do Ruska
nové od 1992 u Mostransgaz jako RA-88300
OK-HEP
Jakovlev Jak-40K 9730555 OK-HEP   ČSA
5.10.1977 4.9.1992 na Ukrajinu
nové od 1992 u Energy Systems of Ukraine jako UR-87592; později poškozeno v Římě, 1998 zrušeno?
OK-HEQ
Jakovlev Jak-40K 9741056 OK-HEQ   ČSA
10.2.1978 28.8.1992 na Ukrajinu
nové od 1992 u Energy Systems of Ukraine jako UR-87591
OK-HER
Jakovlev Jak-40K 9741156 OK-HER   ČSA
14.1.1978 31.8.1992 na Ukrajinu
nové od 1992 u Energy Systems of Ukraine jako UR-87590
OK-BYE
Jakovlev Jak-40 9440338 OK-BYE   vládní
1974?    
nové od 1.4.1994 u slovenské vládní letky jako OM-BYE
OK-BYF
Jakovlev Jak-40 9230823 OK-BYF   vládní
1972    
nové od 1.11.1981 u armády jako 0823; od 1.1.1993 u slovenské armády jako 0823
OK-BYG
Jakovlev Jak-40 9230723 OK-BYG   vládní
1972    
nové od 1.11.1981 u armády jako 0723; od 1.6.1983 vystaveno ve Kbelích
OK-BYH
Jakovlev Jak-40 9321128 OK-BYH   vládní
1973 1993 zpět do Ruska
nové od 1993 u Av. Tatarstana jako 87977; od 1999 u Tulpar jako 87977
OK-BYI
Jakovlev Jak-40 9321028 OK-BYI   vládní
1973? 1993 na Ukrajinu
nové od 1993 u UN jako UR-88299, později Oděssa Airlines, South Airlines
OK-BYJ
Jakovlev Jak-40K 9821257 OK-BYJ   vládní
1978 1998  
nové od 31.12.1998 u armády jako 1257
OK-BYK
Jakovlev Jak-40K 9940260 OK-BYK   vládní
1979    
nové od 31.12.1998 u armády jako 0260
OK-BYL
Jakovlev Jak-40K 9940560 OK-BYL   vládní
     
nové od 1.4.1994 u slovenské vládní letky jako OM-BYL
0723
Jakovlev Jak-40 9230723 0723   armádní
1.11.1981 1.6.1983  
od roku 1972 u vládní letky jako OK-BYG od 1.6.1983 vystaveno ve Kbelích
0823
Jakovlev Jak-40 9230823 0823   armádní
1.11.1981    
od roku 1972 u vládní letky jako OK-BYF od 1.1.1993 u slovenské armády jako 0823
0260
Jakovlev Jak-40K 9940260 0260   armádní
31.12.1998    
od 1979 u vládní letky jako OK-BYK  
1257
Jakovlev Jak-40K 9821257 1257   armádní
31.12.1998 1998  
od roku 1978 u vládní letky jako OK-BYJ  
OK-DYA
Jakovlev Jak-40 9341230 OK-DHA   SLI
1973 1994 od roku 1992 OK-DYA
nové od 1994 u slovenské letecké inspekce jako OM-DYA
OK-020
Jakovlev Jak-40 9431436 OK-020   VZLÚ
1.2.1982   LL M-601, nejprve OK-EXB
od 9.10.1974 u ČSA jako OK-EEA odstaven na letišti v Bubovicích
CCCP-87371
Jakovlev Jak-40 9340232 CCCP-87371   Aeroflot/ČSA
1.1.1974 31.12.1974 pronajato od Aeroflotu
nové  
CCCP-87372
Jakovlev Jak-40 9340332 CCCP-87372   Aeroflot/ČSA
31.3.1976 20.12.1976 pronajato od Aeroflotu
nové  
CCCP-87993
Jakovlev Jak-40 9541744 CCCP-87993   Aeroflot/ČSA
31.3.1976 27.12.1976 pronajato od Aeroflotu
nové  
CCCP-87507
Jakovlev Jak-40 9520940 CCCP-87507   City Air Services
jaro 1991 podzim 1991 pronájem
nové od 1992 u Lietuva jako LY-AAB