Letadla Jakovlev Jak-40 u provozovatelů v Československu/České republice |
|
Jakovlev Jak-40 |
9431436 |
OK-EEA |
|
ČSA |
9.10.1974 |
15.12.1981 |
LL M-601 |
nové |
od 1.2.1982 u VZLÚ jako OK-EXB, OK-020; později umístěn na letišti v Bubovicích |
|
|
|
|
Jakovlev Jak-40 |
9431536 |
OK-EEB |
|
ČSA |
9.10.1974 |
1.9.1986 |
v polovině 70. let havarovalo v Brně, převezeno do PRG na podvalníku a zde výměna křídla a podvozku, zpět do SSSR |
|
|
|
|
Jakovlev Jak-40 |
9440737 |
OK-EEC |
|
ČSA |
30.10.1974 |
28.2.1986 |
zpět do SSSR |
|
|
|
|
Jakovlev Jak-40 |
9440837 |
OK-EED |
|
ČSA |
30.10.1974 |
19.7.1986 |
zpět do SSSR |
nové |
od 21.3.1990 u Hungarian Airports/Aviaexpres/Linair jako HA-LRA |
|
|
|
|
Jakovlev Jak-40 |
9440937 |
OK-EEF |
|
ČSA |
2.11.1974 |
29.9.1986 |
zpět do SSSR |
|
|
|
|
Jakovlev Jak-40 |
9441037 |
OK-EEG |
|
ČSA |
2.11.1974 |
19.3.1987 |
zpět do SSSR |
nové |
od 9.9.1993 u Ariana jako YA-KAE; od 29.10.1997 zničen u Džalalabádu |
|
|
|
|
Jakovlev Jak-40 |
9510340 |
OK-FEH |
|
ČSA |
11.4.1975 |
1.10.1986 |
zpět do SSSR |
nové |
od 1989? u Aeroflotu jako CCCP-87217; od 1.5.1991 u Malévu jako HA-LJA; od 1.1.1994 u Tajikistan jako EY-87217; od 11.6.1999 u Qeshm Air jako EP-TQH |
|
|
|
|
Jakovlev Jak-40 |
9510440 |
OK-FEI |
|
ČSA |
11.4.1975 |
24.2.1986 |
zpět do SSSR |
nové |
od 1993 u Aeroflotu/Dobrolet/Aviaenergi/Air Vita jako CCCP(RA)-87216 |
|
|
|
|
Jakovlev Jak-40 |
9510540 |
OK-FEJ |
|
ČSA |
11.4.1975 |
26.2.1986 |
zpět do SSSR |
nové |
od 1993 u Air Ukraine jako UR-87215; od 1996 u Motor Sich jako
UR-87215 |
|
|
|
|
Jakovlev Jak-40K |
9641050 |
OK-GEK |
|
ČSA |
19.11.1976 |
3.9.1986 |
zpět do SSSR |
nové |
od 1994 u RiAir Express jako UR-87213; od 1998 u Irtysh Avia jako
UR-87213 |
|
|
|
|
Jakovlev Jak-40K |
9640651 |
OK-GEL |
|
ČSA |
17.12.1976 |
1.9.1992 |
zpět do Ruska |
nové |
od 1.9.1992 u Mostransgaz jako 88306 |
|
|
|
|
Jakovlev Jak-40K |
9640851 |
OK-GEM |
|
ČSA |
20.1.1977 |
3.3.1986 |
zpět do SSSR |
nové |
později u Aeroflotu jako CCCP-87214; od 1.5.1991 u Malév/Linair jako HA-LJB; od 29.1.1998 u Tajik Air jako EY-87214 |
|
|
|
|
Jakovlev Jak-40K |
9641251 |
OK-GEN |
|
ČSA |
20.1.1977 |
27.8.1992 |
do Tádžikistánu |
nové |
od 1992 u Tajik Air jako EY-1251; od 1997 u Saratov Aircraft Factory jako RA-88301 |
|
|
|
|
Jakovlev Jak-40K |
9641451 |
OK-GEO |
|
ČSA |
21.1.1977 |
2.9.1992 |
zpět do Ruska |
nové |
od 1992 u Mostransgaz jako RA-88300 |
|
|
|
|
Jakovlev Jak-40K |
9730555 |
OK-HEP |
|
ČSA |
5.10.1977 |
4.9.1992 |
na Ukrajinu |
nové |
od 1992 u Energy Systems of Ukraine jako UR-87592; později poškozeno v Římě, 1998 zrušeno? |
|
|
|
|
Jakovlev Jak-40K |
9741056 |
OK-HEQ |
|
ČSA |
10.2.1978 |
28.8.1992 |
na Ukrajinu |
nové |
od 1992 u Energy Systems of Ukraine jako UR-87591 |
|
|
|
|
Jakovlev Jak-40K |
9741156 |
OK-HER |
|
ČSA |
14.1.1978 |
31.8.1992 |
na Ukrajinu |
nové |
od 1992 u Energy Systems of Ukraine jako UR-87590 |
|
|
|
|
Jakovlev Jak-40 |
9440338 |
OK-BYE |
|
vládní |
nové |
od 1.4.1994 u slovenské vládní letky jako OM-BYE |
|
|
|
|
Jakovlev Jak-40 |
9230823 |
OK-BYF |
|
vládní |
nové |
od 1.11.1981 u armády jako 0823; od 1.1.1993 u slovenské armády jako 0823 |
|
|
|
|
Jakovlev Jak-40 |
9230723 |
OK-BYG |
|
vládní |
nové |
od 1.11.1981 u armády jako 0723; od 1.6.1983 vystaveno ve Kbelích |
|
|
|
|
Jakovlev Jak-40 |
9321128 |
OK-BYH |
|
vládní |
nové |
od 1993 u Av. Tatarstana jako 87977; od 1999 u Tulpar jako 87977 |
|
|
|
|
Jakovlev Jak-40 |
9321028 |
OK-BYI |
|
vládní |
nové |
od 1993 u UN jako UR-88299, později Oděssa Airlines, South Airlines |
|
|
|
|
Jakovlev Jak-40K |
9821257 |
OK-BYJ |
|
vládní |
nové |
od 31.12.1998 u armády jako 1257 |
|
|
|
|
Jakovlev Jak-40K |
9940260 |
OK-BYK |
|
vládní |
nové |
od 31.12.1998 u armády jako 0260 |
|
|
|
|
Jakovlev Jak-40K |
9940560 |
OK-BYL |
|
vládní |
nové |
od 1.4.1994 u slovenské vládní letky jako OM-BYL |
|
|
|
|
Jakovlev Jak-40 |
9230723 |
0723 |
|
armádní |
od roku 1972 u vládní letky jako OK-BYG |
od 1.6.1983 vystaveno ve Kbelích |
|
|
|
|
Jakovlev Jak-40 |
9230823 |
0823 |
|
armádní |
od roku 1972 u vládní letky jako OK-BYF |
od 1.1.1993 u slovenské armády jako 0823 |
|
|
|
|
Jakovlev Jak-40K |
9940260 |
0260 |
|
armádní |
od 1979 u vládní letky jako OK-BYK |
|
|
|
|
|
Jakovlev Jak-40K |
9821257 |
1257 |
|
armádní |
od roku 1978 u vládní letky jako OK-BYJ |
|
|
|
|
|
Jakovlev Jak-40 |
9341230 |
OK-DHA |
|
SLI |
1973 |
1994 |
od roku 1992 OK-DYA |
nové |
od 1994 u slovenské letecké inspekce jako OM-DYA |
|
|
|
|
Jakovlev Jak-40 |
9431436 |
OK-020 |
|
VZLÚ |
1.2.1982 |
|
LL M-601, nejprve OK-EXB |
od 9.10.1974 u ČSA jako OK-EEA |
odstaven na letišti v Bubovicích |
|
|
|
|
Jakovlev Jak-40 |
9340232 |
CCCP-87371 |
|
Aeroflot/ČSA |
1.1.1974 |
31.12.1974 |
pronajato od Aeroflotu |
|
|
|
|
Jakovlev Jak-40 |
9340332 |
CCCP-87372 |
|
Aeroflot/ČSA |
31.3.1976 |
20.12.1976 |
pronajato od Aeroflotu |
|
|
|
|
Jakovlev Jak-40 |
9541744 |
CCCP-87993 |
|
Aeroflot/ČSA |
31.3.1976 |
27.12.1976 |
pronajato od Aeroflotu |
|
|
|
|
Jakovlev Jak-40 |
9520940 |
CCCP-87507 |
|
City Air Services |
jaro 1991 |
podzim 1991 |
pronájem |
nové |
od 1992 u Lietuva jako LY-AAB |
|
|
|
|